Forum: Karciarze

opłata za kartę

W listopadzie skończyła się ważność mojego starego delfinka, mimo to w systemie widnieje jako aktywny...
Jakieś pół roku temu dostałem nową zaczipowaną kartę, której do dzisiaj nie aktywowałem, szczerze mówiąc chyba jej już nie aktywuję bo nie mam pojęcia gdzie się podziała :)
Pomijam fakt, że nowa karta, to nowy produkt (a nie odnowiona stara), nigdy oczywiście tej karty nie zamawiałem
Kolejna karta to kredytówka Visa Clasic, która jest w trakcie wypowiedzenia.
Teraz pytanie do mBanku: czy jeśli żadną z kart nie dokonam transakcji bezgotówkowych to zostanie pobrana jakakolwiek opłata?
Fakty są takie, że żadną z kart transakcji dokonać nie mogę (jedna przeterminowana, druga nieaktywna, trzecia w trakcie zamykania)


Odpowiedzi

Zmień widok

13

Zaplacisz. Musisz zastrzec kartę czy zrezygnować jak to tam zwał.


Jeżeli nie było jakiś zmian o których nie wiem, to system będzie próbował też naliczać opłatę za tę kartę, której nie zamawiałeś i nie aktywowałeś. Ale można te opłaty na mLinii cofnąć.


skoro te opłaty można cofnąć, gdyż są naliczane niesłusznie to może jednak należy poprawić algorytm naliczający opłatę, dla działu IT to raczej nie problem aby dodać warunek if card.activated=1....


Regulaminowo opłata bankowi należy się za każdą wydaną kartę. Problemem jest tu to, że bank wydał inny typ karty bez względu na to, że klient o tę zmianę nie wnioskował. A skoro nie wnioskował to i opłata ta jest w zasadzie nienależna. Dlatego taki warunek, póki regulamin brzmi jakbrzmi, jest niemożliwa. To raczej akcja wymiany kart była słabo przemyślana.


OK, nie chcę igrać z wszechmocnym mBankiem, więc biegnę zastrzec kartę, której ważność skończyła się w listopadzie 2013. No i co? mam trzy opcje do wyboru:
- 'Rezygnacja z karty'
- 'Karta zgubiona'
- 'Karta skradziona'
Wybieram opcję pierwszą i dostaję komunikat: 'Operacja wykonana niepoprawnie: Karta wygasła'. Oczywiście w związku z tym nadal widnieje w serwisie transakcyjnym jako aktywna.
Ubaw po pachy mam.


Witaj studnia,

za kartę, która straciła termin ważności nie jest pobierana opłata. Karta zmieni status automatycznie na zakończenie miesiąca następującego po miesiącu utraty jej ważności. Nie ma możliwości dokonania jej zastrzeżenia. Nie wykonasz tą kartą również żadnej operacji.

Pozdrawiam

Kasia


dzięki Kasia,
A w jaki sposób samodzielnie zastrzec kartę której nie aktywowałem? Mam obecnie dostępną tylko opcję 'aktywuj'. Mam ją aktywować a następnie zastrzec rezygnując z niej? Wydaje się to jedyną możliwą opcją.


Witaj studnia,

w sytuacji kiedy karta nie jest aktywna w serwisie transakcyjnym należy ją najpierw aktywować następnie zastrzec. Twój tok rozumowania jest więc prawidłowy.
Kartę możesz zastrzec również poprzez mLinię lub Eksperta Online.

Pozdrawiam,
Kasia


m_KasiaO napisał(a):
> w sytuacji kiedy karta nie jest aktywna w serwisie transakcyjnym
> należy ją najpierw aktywować następnie zastrzec. Twój tok
> rozumowania jest więc prawidłowy.

no to tak przedstawię inną hipotetyczną sytuację: wysyłacie niezamówioną kartę (tak jak w tym przypadku) listem niepoleconym (jak zwykle) i klient nie wie nawet, że taka karta została wysłana... pobieracie opłaty... aby zrezygnować z karty, której nie zamawiałem i która nie dotarła, mam ją aktywować?

czy tylko mi się wydaje, że jednak coś tutaj jest nie halo?


Witaj milyzdzicho,,

jeśli karta nie dotarła, zastrzeżenie jej możliwe jest poprzez mLinię lub Eksperta Online.

Pozdrawiam,
Iwona


Komentuj z innymi